Sabtu, 1 Ogos 2009

kehidupan baru...

Menjalani kehidupan baru sebagai seorang isteri banyak mengubah cara hidup aku. dari seorang yang terlalu bergantung kepada ibu.. kini aku lebih independant.. hidup aku kini teratur dan berdisplin. kalau dulu semua ibu buatkan tapi sekarang aku kene wat sendiri.. kalau tak buat selamat la... banyak sangat perkara yang berubah... kalau dulu bangun jam 9 pagi, tapi sekarang jam 9 pagi aku dah siap sediakan sarapan dan jugak basuh baju.. kalau dulu jam 7 baru bangun untuk g kerja, sekarang jam 6 aku dah kene bangun sediakan air untuk hubby minum sebelum keluar kerja.. make sure everything done before go to work or before i sleep.. perubahan paling ketara... dulu aku cuma tau buat kek aje.. tapi sekarang aku dah boleh masak lauk kegemaran hubby.. kari ayam.. hehehehe.. tak sia-sia aku amek jurusan katering makanan dulu.. sekurang-kurangnya aku ade gak basic memasak walaupun aku lebih minat wat kek...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan