Selasa, 10 Mac 2009

Cinta dan Kehidupan

Cinta... perkataan yang amat sukar untuk di ungkapkan mahupun ditafsirkan.. cinta sering membuat kita lalai dalam kehidupan sehari jika terlalu mengagungkannya.. Kehidupan.. Perlu diteruskan walaupun tanpa wujudnya cinta.. Cinta dan kehidupan tidak dapat dipisahkan.. Hari ini.. aku tersepit dalam cinta yang aku sendiri cipta.. Permainan perasaan yang sukar untuk aku ungkapkan.. Aku harus memilih meneruskan kehidupan sedia ada atau membuat perubahan dalam hidup aku... Membiarkan dia berlalu pergi dengan cinta yang baru diungkapkan seakan aku membiarkan dia terluka seorang diri.. Andai aku memilihnya... Pasti banyak lagi jiwa yang akan terluka.. AKU BUNTU.. Kenapa kau datang waktu aku tak memerlukan cinta lagi... Menjadi kan kau umpama "tempat persinggahan aku berteduh sebelum meneruskan perjalan" adalah amat payah dan berat untuk aku lakukan... Namun aku terpaksa reda dan pasrah.. Aku berserah pada ketentuan-Nya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan